Sveikiausias vanduo vaikui

Ko gero visi žinome, jog vanduo – tai svarbiausias elementas kiekvienam žmogui, tačiau vaikui, augančiam organizmui, gauti jo pakankamai yra itin svarbu.

Šiame straipsnyje apie vandens naudą vaikams, kodėl jis turėtų pagrindinis gėrimo šaltinis jiems ir kokios rūšies vanduo yra tinkamiausias.

Apie visa tai, žemiau.

Kiek vandens turi vidutiniškai suvartoti žmogaus organizmas?

Anot Pasaulinės sveikatos organizacijos, žmogui reikalingas vandens kiekis yra bent jau 30 mililitrų vienam 1 svorio kilogramui. Pavyzdžiui, jei žmogus sveria 80 kg, jam rekomenduojama suvartoti apie 2,4 l vandens (30 ml x 80 kg = 2400 ml).

Kalbant vandens suvartojimą vaikams, čia iš esmės galioja tas pats svorio ir vandens santykis. Jei vaikas sveria 30 kg, jam reikės kiek mažiau nei 1l per dieną (30ml x 30kg = 900ml). Žinoma, dar reikia įvertinti ir kitus faktorius.

Jei vaikas valgo daug vaisių ir daržovių, jam gali užtekti ir mažiau vandens per dieną. Vasarą dažniausiai nemažais skysčių gauname ir su maistu, pvz.: ledais, uogomis, arbūzais ir kitais skanėstais. Iš kitos pusės per karščius jų daugiau ir prarandame, todėl vaikui reikės skysčių, kad atstatyti vandens balansą organizme.

Balansas būtent ir yra svarbiausias dalykas kurio turėtų siekti kiekvienas tėvelis.

Kaip žinoti ar vaikas gauna pakankamai vandens?

Keletas vandens trūkumo požymių yra tokie:

  • Sausos lūpos, oda
  • Tamsos šlapios šlapimas
  • Sutrikęs virškinimas

Paprastai atlikus kraujo tyrimus pasimato pirmieji požymiai, jog vaikui trūksta vandens. Tokiu atveju daktarai apie tai jus, žinoma, informuos.

Vandens gerti valgant negalima – tik mitas

Nėra mokslinių įrodymų galinčių patvirtinti, jog galime pakenkti savo organizmui jeigu vartosime vandenį valgio metu. Taigi, jeigu vaikas nori atsigerti, galime drąsiai jam duoti stiklinę vandens.

Tačiau, būtent vandens, o ne saldžių limonadų ar arbatų, kadangi šie gėrimai vaikui apskritai neatneša jokios naudos. Apskritai, cukraus vaikų gėrimuose neturėtų būti daugiau nei 5g/100ml remiantis sveikatos institucijų rekomendacijomis.

Tinkamiausi gėrimai vaikams yra šie:

  • Kambario temperatūros vanduo
  • Natūrali žolelių arbata
  • Negazuotas mineralinis vanduo

Visus šiuo gėrimus galima pasaldinti natūraliais vaisiais ar uogomis. Jei vaikas nori saldesnės arbatos, galima pasaldinti šiek tiek cukraus, tačiau tai reikėtų daryti rečiau nei saldinant natūraliais būdais.

Džiugu, jog neseniai Lietuvoje buvo uždraustas energetinių gėrimų iki 18 metų pardavimas. Šie gėrimai tikrai netinkami gerti vaikams dėl savo didelio cukraus ir per didelio vitaminių kiekio galinčio pakenkti net ir širdies veiklai.

Apskritai, reikėtų stengtis riboti kiek vaikai suvartoja gazuotų gėrimų.

Kaip užtikrinti vandens kokybę vaikams?

Geriausias gėrimas vaikams vistiek lieka vanduo, tačiau ir jis turi būti pakankamai geros kokybės, norint, jog vaikas gautų tinkamą skysčių kiekį.

Kaip jau minėjome, geriausias vanduo vartoti yra kambario temperatūros, tiesiai iš čiaupo. Taip pat neblogai yra vartoti virintą, tačiau atvėsintą arbatinuko vandenį.

Paprastai Lietuvos miestuose teka itin kokybiškas geriamasis vanduo iš centrinių vamzdynų, taigi miesto gyventojų vaikai gali džiaugtis ir drąsiai mėgautis kokybišku vandeniu.

Tačiau ką daryti tiems kurie gyvena kiek atokiau nuo didmiesčių?

Sprendimas nuosaviems namams – vandens filtras

Verta pabrėžti, jog ne visi gyventojai turi prieigą prie centrinio vandens tiekimo, todėl jiems reikia pagalvoti apie kitokį vandentiekio rengimo būdą, dažniausiai gręžinio ar šaltinio pavidalu.

Tačiau, čia atsiranda rizikos tam tikroms vandens problemoms, geležingumui, kietumui, nuosėdoms ir kitoms problemoms.

Puikus prietaisas padedantis ištaisyti iš gręžinio išgaunamo vandens minusus – tinkamas vandens filtras. Su jo pagalba jūs pašalinsite visas problemas iš savo gręžinio vandens ir galėsite mėgautis 100% kokybe.

Ieškote vandens filtro? Peržvelkite mūsų prekių katalogą. Tikime, jog tikrai rasite, tai jums tiks labiausiai. Na, o jei nežinote ką daryti, parašykite mums, padėsime bet kokiais klausimais.

Pabaigai

Aptarėme vandens vartojimo klausimą vaikams. Iš tiesų gerti jo reikia pakankamai daug, tam, kad palaikyti gerą skysčių balansą. Iš esmės, nėra geresnio ir sveikesnio gėrimo vaikui nei tyras vanduo.